Selamat Hari Sumpah Pemuda! (The Youth Pledge Celebration)

18:39



Selamat Hari Sumpah Pemuda yang ke 87! Masih jelas dalam ingatan saya saat pertama kali membacakan sumpah pemuda di depan kelas. Walau penontonnya cuma ibu guru dan teman-teman saya, tapi saya merasakan kesenangan sendiri karena mereka memberikan tepuk tangan buat saya.

Hari Sumpah Pemuda adalah hari dimana para orang muda membentuk sumpah yang menjadi salah satu pionir pergerakan kemerdekaan Indonesia. Jika dibandingkan sekarang, semangat para pejuang muda di jaman dulu sungguh sangatlah luar biasa.

Saya memang belum bisa memberikan kontribusi besar untuk negara ini. Saya sadar betul bahwa saya jauh dari kata sempurna. Lihatlah teman-teman saya yang menjadi bagian organisasi pejuang anak muda dan lain-lain. Ya, saya mungkin tidak berbakat berorganisasi. Tapi saya mempunyai tekad bahwa suatu hari nanti saya akan membawa nama Indonesia di tempat lain secara positif, dengan cara saya sendiri. Saya yakini dan mengamini hal itu.

Semangatlah para pemuda!

[ENGLISH TRANSLATION]

Happy 87th Youth Pledge Day! I still clearly remember the first time I read the text of youth pledge in front of the class. Although the audience was just the teacher and my friends, but I had my own pleasure because they gave a big applause.

Youth Pledge Day itself is a day where young patriots formed the oath which became one of the pioneers of the Indonesian independence movement. Compared to now, the spirit of the young fighters in the past was really remarkable.

I know I can not give a huge contribution to this country fully, yet. I am aware that I am far from perfect. Compared to my friends who become part of the youth organizations, I have nothing. Yes, I might not be destined to be in youth organizations, but I have determined that one day I would bring Indonesia's name in my own way. I believe and embracing it every time.

Here is to young spirits! 

You Might Also Like

0 comments

Enter your comment here.